poniedziałek, 24 sierpnia 2015

DOMOWE MUSLI



Dziś szybki wpis z przepisem na domowe musli. Zdrowe, smaczne i idealne na śniadanie. Jakiś czas temu pisałam o moim nudnym śniadaniu. I rzeczywiście mi się znudziło, chciałam spróbować czegoś innego. Wpadłam na pomysł musli. Składników jest sporo i można je dowolnie mieszać. 

Składniki:

- płatki owsiane
- płatki jęczmienne
- płatki orkiszowe 
- płatki jaglane

Płatki są podstawą, ja wszystkie zmieszałam. Dodałam każdych po szklance. Oczywiście można wybrać jeden rodzaj, jakieś inne. Takie jakie lubicie. Mi odpowiadają wszystkie i dlatego je wymieszałam.

- rodzynki
- żurawina suszona
- suszone morele
- wiórki/płatki kokosowe
- mieszanka kandyzowanych owoców tropikalnych
- orzechy (ja dodałam laskowe i płatki migdałowe)
- nasiona słonecznikia
- pestki dyni
- mak
- sezam

Dodatki możecie dodawać też jakie lubicie. Niby dużo tego jest, ale smak nie wychodzi śmieciowy. Rodzynek i orzechów można dodać więcej, a resztę w mniejszej ilości. Wszystko zależy od tego co lubicie i co chcecie jeść. Maku i sezamu dodałam po łyżce stołowej. Rodzynki i orzechy po szklance, reszta po pół szklanki.

Ostatnim składnikiem jest płynny miód. Ja dodawałam go tak, by skleił suche składniki.

Wszystko mieszamy i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 150 stopni i prażymy do 30 minut. Takie składniki jak rodzynki, suszone owoce i wiórki kokosowe można dodać pod koniec prażenia, bo mogą się przypalić i będą gorzkie.

Takie musli jem z jogurtem lub kefirem i oczywiście z kiwi, które jem codziennie rano.

Smacznego ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wulgarne komentarze będą usuwane.